top of page
DSC00063_edited.jpg

רוני עומר 

מאבחנת דידקטית 

טיפול וייעוץ בשילוב הלומד במערכת. 

אבחון דידקטי

אבחון דידקטי מבצע על ידי מאבחן דידקטי מוסמך. האבחון בודק את תפקודי הלמידה של הלומד,

ומטרתו היא מיפוי יכולותיו הלימודיות  חוזקותיו, דרכי הלמידה המיטביות שלו,

והערוצים שבעזרתם למידתו איכותית וממצה יותר. לכל לומד דרך משלו, בהתאם לנטיותיו,

לנתונים הטבועים בו, ולמיומנויות שהספיק לרכוש. האבחון יצביע גם על קשייו של הילד,

 ועל הדרכים שעשויות לסייע לו למצות את יכולותיו.
האבחון יתן המלצות שיתייחסו לתפקודו של הילד בבית הספר, הנקודות שיוכלו לסייע לו,

והאופן המיטבי עבורו לגשת ללמידה ולהבחנות.

-------------------------------

אבחון פסיכו דידיקטי

אבחון זה מורכב משני חלקי אבחון;
אבחון דידקטי, המתבצע על ידי מאבחן דידקטי מוסמך, ונוסף לו חלק של אבחון פסיכולוגי, המתבצע ע''י פסיכולוג מאבחן מומחה.

תלמידי תיכון שברצונם להגיש בקשה בפני ועדת התאמות מחוזית, להתאמות בדרכי הבחנות, נדרשים להגיש לועדה מסמך אבחון פסיכו-דידקטי. (בערים ובישובים שבהם נהוגה התכנית "מלקות ללמידה" מתבצע האבחון על ידי גורם מערכת מוסמך מטעם השירות הפסיכולוגי, ולא נדרשת הגשה יזומה לועדה. התהליך מתבצע מול צוות בית הספר.)
תלמידי בית ספר יסודי העומדים בפני ועדת שילוב, נדרשים לאבחון דידקטי, ולהערכה פסיכולוגית בלבד.

----------------------------

אבחון דידקטי לבוגרים

מתבצע לפני לימודים במוסדות להשכלה גבוהה, ומטרתו לקבוע אמות מידה בנוגע לתפקודי הלמידה של הלומד, ובהתאם לכך לתת המלצות לדרכי למידה, ולהתאמה בדרכי הבחנות.

 

באבחון נבדקות יכולות למידה – תפקודי זיכרון, עיבוד מידע, יכולת גרפית (לכתוב, לצייר, לסרטט), תפקודי מערכת הקשב (היכולת להתרכז לאורך זמן, לעבוד בלחץ זמן, להתמקד בעת למידה), וכמובן יכולות קריאה והבנת הנקרא.

 

על פי נתוני האבחון, ניתן לקבוע נקודות חוזק, תפקודים בחסר, וצורך במתן התאמות בלמידה ובהבחנות -
כגון הארכת זמן הבחינה, מתן שאלון בחינה שבו הטקסט מוגדל,

האבחון בראייה רב מערכתית, תוך התייחסות לנטיותיו של הלומד מבחינת כיווני הלמידה, התכנית למסלול מסויים, וסיוע במתן הכוון על פי תבנית הלמידה שנצפתה.

 

אומניה. פשוט ניתן לך הכל.

bottom of page